W ostatnim czasie za sprawą wszechobecnego internetu i rozwoju handlu elektronicznego wzrasta zapotrzebowanie na osoby zajmujące się obsługą czata online. Choć praca jest podobna do dobrze znanej już obsługi klienta poprzez infolinię, to jednak można zaobserwować pewne różnice.
Co powinien potrafić kandydat?
Przede wszystkim ważna jest umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze komputerowej. Bez tego ani rusz na tego typu stanowisku. Operatorzy czata często obsługują kilka zapytań jednocześnie, trzeba więc bardzo szybko pisać, aby żaden z klientów nie musiał zbyt długo czekać na odpowiedź.
Kolejną ważną cechą jest umiejętność szybkiego przyswajania wiedzy, gdyż zwykle pracownik musi być w stanie w ciągu kilkunastu sekund odpowiedzieć na zapytanie klienta, które może dotyczyć bardzo wielu aspektów związanych z całą ofertą obsługiwanego sklepu.
Kandydat powinien też cechować się przyjaznym usposobieniem oraz cierpliwością. W tego typu pracy często przyjdzie nam obsługiwać rozdrażnionych klientów, którzy nie mogą sobie poradzić z zamówieniem lub też mają zastrzeżenia do któregoś z zamówionych produktów czy usług. W większości sytuacji trzeba wykazać się opanowaniem i udzielić klientowi rzeczowych informacji lub przekierować go do odpowiedniej osoby, która będzie w stanie pomóc mu z tym problemem.