Praca w Call Center

Wiele osób zaczynało swoją przygodę z pracą od Call Center. Takie rozwiązanie jest często wybierane przez studentów, którzy nie mogą pozwolić sobie na pracę na pełnym etacie. Praca w Call Center zwykle jest bardzo elastyczna i umożliwia dopasowanie grafiku do planu zajęć, ponadto stawki bywają bardzo atrakcyjne, nie trudno więc dziwić się studentom.

Czy praca w Call Center jest dla każdego?

Wszystko zależy od osobistych predyspozycji oraz umiejętności. Niektórym rozmowa przez telefon czy też efektywna sprzedaż produktu przyjdzie łatwiej, innym ciężej. Natomiast każdy może spróbować swoich sił jako konsultant telefoniczny czy też operator czata. Ta druga opcja powinna zainteresować zwłaszcza tych, którzy nie czują się na siłach, aby prowadzić rozmowy telefoniczne przez wiele godzin.

Czy trzeba coś nachalnie sprzedawać?

Praca w Call Center to nie tylko nachalna sprzedaż i umawianie na spotkania czy też zapraszanie do badań i ankiet. Call Center to też obsługa infolinii, połączeń przychodzących, finalizacja zamówień oraz wiele innych zadań. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Ile można zarobić

Stawki na takich stanowiskach wahają się w zależności od miasta, firmy oraz projektu, w którym bierze się udział. W przypadku obsługi infolinii można zwykle liczyć na stawki w wysokości kilkunastu złotych. Nieco atrakcyjniej wygląda sytuacja na stanowiskach sprzedażowych. Tam często oprócz podstawowej stawki godzinowej, pracownicy otrzymują prowizję uzależnioną od efektów, tak więc doświadczeni pracownicy bez problemu osiągają stawkę przekraczającą dwadzieścia złotych na godzinę. Dodatkowo częstą praktyką stosowaną w Call Center jest organizowanie rankingów oraz konkursów dla najlepszych pracowników. Takie bonusy mogą również znacząco wpłynąć na wysokość wynagrodzenia. Jest to też miłym urozmaiceniem i sposobem na zmotywowanie pracowników do efektywnej pracy. Warto wspomnieć również o tym, że często wymogiem do zatrudnienia jest posiadanie statusu ucznia lub studenta.